BEAUTY / BODY / MEDICALS / FOREST BATHING


Η Γιαπωνζικη πρακτικ του forest bathing, αποτελε την επιστημονικ απδειξη, που υποστηρζει την eco-therapy και χει αποδειχθε τι μεινει
τους καρδιακος ρυθμος και την πεση του αματος, ελαττνει την παραγωγ στρεσογνων ορμονν, ενισχει το ανοσοποιητικ σστημα και
προπαντς βελτινει την ασθηση της υγεας.





   Το Forest bathing - δηλαδ, το να βρσκεστε ανμεσα απ δνδρα - αποτελε κομμτι του εθνικο προγρμματος δημοσας υγεας της Ιαπωνας, απ
το 1982, ταν το υπουργεο περιβλλοντος δημιοργησε την φρση shinrin-yoku και προθηση την διαμρφωση των φυτν, ως θεραπεα. Η εκτμηση
προς την Φση - πως παραδεγματος χριν, να  ομαδικ πικ-νικ κτω απ ανθισμνες κερασις - εναι εθνικ χμπι στην Ιαπωνα, οπτε το forest
bathing κρδισε γργορα δαφος.





Η σοφα του περιβλλοντος αποτελοσε εδ και καιρ, στοιχεο της κουλτορας της χρας - οι Zen master της Ιαπωνας, αναρωτιντουσαν: Εν
να δνδρο πσει στο δσος και δεν το ακοσει καννας, κνει θρυβο; Για να ανακαλψουν την απντηση, οι master δεν καναν τποτα και
κρδιζαν φτιση. Το forest bathing δουλεει αναλγως: Απλ, πρπει να εστε ανμεσα απ τα δνδρα. Καμα πεζοπορα, καννα τρξιμο.
Μην καταβλλετε καμα προσπθεια. Μπορετε να καθσετε να περιπλανηθετε, σημασα χει να χαλαρσετε και χι να πετχετε κτι.





     Ο αρας του δσους δεν εναι μνο φρεσκτερος και καλτερος - αναπνοντας phytoncide, φανεται τι ντως βελτινονται οι λειτουργες του
ανοσοποιητικο συστματος. Αυτ συμβανει εξαιτας των διαφρων αιθριων ελαων - που γενικτερα αποκαλονται phytoncide και βρσκονται
στο ξλο, στα φυτ και σε μερικ φροτα και λαχανικ - τα οποα εκπμπουν τα δνδρα, στε να προφυλαχτον απ τα μικρβια και τα ντομα.





Τα δνδρα κατευνζουν επσης, το πνεμα. Μα μελτη πνω στις ψυχολογικς επιδρσεις του forest bathing στην οποα συμμετεχαν 498 εθελοντς,
διενεργθηκε δο φορς σε να δσος και δο φορς σε ελεγχμενα περιβλλοντα. Τα αποτελσματα δειξαν σημαντικ μεωση της επιθετικτητας
και των επιπδων κατθλιψης, που συνοδευταν απ αξηση της ενεργητικτητας, μετ την κθεση στα δνδρα. “Συνεπς” σημεωσαν
οι ερευνητς, “τα δασικ περιβλλοντα μπορον να θεωρηθον ως θεραπευτικς εξοχς.”





      Και μα συμβουλ για σους κνουν forest bathing: Πρτε μα πτρα, βλτε μσα της, να πρβλημα και πετξτε την. Μπορετε να ξαναμαζψετε τις
ννοιες σας, ταν φεγετε. Αυτ η οπτικ απναντι στα προβλματα, διαρκε πολ περισστερο απ την επσκεψη σας, στο δσος. Εναι βασικ και εσες
μπορετε να ξαναγυρζετε στο ρεμο συνασθημα, που εχατε εκε. Δεν μοιζει με χρονοκψουλα, αλλ με κτι στο οποο μπορετε να επιστρφετε συχν.





  Οι κτοικοι των πλεων μπορον να επωφεληθον απ τις επιδρσεις των δνδρων, με μα απλ επσκεψη τους, σ` να πρκο. Μα σντομη κθεση
στο πρσινο σε αστικ περιβλλοντα, μπορε να μετρισει τα εππεδα γχους. Αυτ, που υποδεικνεται απ λα αυτ, εναι τι μλλον δεν απαιτεται
μα χρονοβρα κθεση στην φση για να επωφεληθομε απ αγαθ της - αλλ μα συχν επαφ, που φανεται τι βελτινει την λειτουργα του
ανοσοποιητικο συστματος και την υγεα μας. Το Forest bathing εναι να διλλειμα απ τα τηλφωνα και τα computer - απ λον εκενο
τον θρυβο των social media και των email.